NOWY ZMODERNIZOWANY OFICJALNY SERWIS INFORMACYJNY ŚWIADKÓW JEHOWY PO POLSKU - jw.org/pl

Serdecznie zapraszam wszystkich czytelników do poszukiwania aktualnych wiadomości oraz innych informacji na temat Świadków Jehowy i ich wierzeń publikowanych pod adresem jw.org/pl.

Na autoryzowanej przez Świadków Jehowy oficjalnej witrynie mogą Państwo przeczytać materiały, obejrzeć filmy, posłuchać nagrań audio lub pobrać zawarte na niej publikacje dla dzieci, młodzieży i dorosłych w następujących blokach tematycznych:

NAUKI BIBLIJNE

PUBLIKACJE

DLA MEDIÓW

FILMY

O NAS

Szczegółowe informacje o zawartości oficjalnej witryny internetowej Świadków Jehowy:

WYJĄTKOWA STRONA INTERNETOWA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

9 letnia Sy Luedeling, ocalała z Westgate śpiewa wzruszającą pieśń - wywiad dla TV

WYWIAD ZE ŚWIADKIEM JEHOWY

WYWIAD ZE ŚWIADKIEM JEHOWY
(fragment wywiadu)

Dzisiaj mówią i piszą wiele negatywnych opinii o Świadkach Jehowy. Jak odnosicie się do tych doniesień w mediach?

To, co mówią i piszą dzisiaj w mediach o Świadkach Jehowy nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. (...) Chrystus powiedział: „(…) Jeżeli mnie prześladowali, was też będą prześladować; (Jana 15:20) Jeśli ludzie Chrystusowi przypisywali szereg niedociągnięć i wad, tym bardziej nie dziwi, że o Świadkach Jehowy mówią i piszą w sposób negatywny.

(całość czytaj w zakładce powyżej: WYWIAD ze ŚJ)

DRABINA W JASKINII LWÓW

DRABINA W JASKINII LWÓW
zwiastun długi

DRABINA W JASKINII LWÓW

DRABINA W JASKINII LWÓW
zwiastun krótki

O "PRZEKŁADZIE NOWEGO ŚWIATA"

O "PRZEKŁADZIE NOWEGO ŚWIATA"
«Przekład Nowego Testamentu dowodzi, że w tej organizacji [tzn. Świadkowie Jehowy - przyp. tłum.] są specjaliści, którzy mają odpowiednie kompetencje do rozwiązywania problemów, jakie stwarza przekład biblijny» («ANDOVER NEWTONQUARTERLY»)

kliknij zdjęcie, żeby przeczytać inne opinie (zdjęcie własne)

O TRANSFUZJI KRWI

O TRANSFUZJI KRWI
opinie lekarzy z całego świata, streszczenie filmu (kliknij zdjęcie, aby przeczytać artykuły)

MEDYCYNA BEZ KRWI W ARMII USA

MEDYCYNA BEZ KRWI  W ARMII USA
Departament Obrony USA przeznaczył 4,7 mln dolarów na szkolenie lekarzy wojskowych w metodach leczenia bez użycia krwi

(zdjęcie You Tube)

BEZKRWAWA MEDYCYNA

BEZKRWAWA MEDYCYNA
SZPITAL I CENTRUM MEDYCZNE ENGLEWOOD - współpracuje z armią USA w dziedzinie bezkrwawej chirurgii i medycyny

(zdjęcie You Tube)

H. HIMMLER O ŚWIADKACH JEHOWY

H. HIMMLER O ŚWIADKACH JEHOWY
"Świadkowie Jehowy są (...) niewiarygodnie stanowczy, nie piją i nie palą, są niezwykle pracowici i ze wszech miar uczciwi, dotrzymują danego słowa, (...) nie mają obsesji na punkcie bogactwa i dobrobytu..." (zdjęcie z Wikipedii)

PSYCHOLOG O ŚJ

PSYCHOLOG O ŚJ
fragment procesu w Rosji

(zdjęcie You Tube)

WKŁAD W DEMOKRACJĘ

WKŁAD W DEMOKRACJĘ
«Walcząc w obronie swoich praw obywatelskich Świadkowie Jehowy oddali wielką przysługę demokracji, ponieważ w ten sposób w niemałym stopniu przyczynili się do zagwarantowania praw wszystkich mniejszości w Ameryce» (Charles S. Braden, książka «These Also Believe»).

(zdjęcie You Tube)

KRAJE / WYDARZENIA

LICZBA ODWIEDZIN

czwartek, 28 marca 2013

Allen Asher, były zawodnik Minnesota Viking, bardzo zajęty służbą kaznodziejską [jako Świadek Jehowy]


Pytania Boba...

Allen Asher był mającym dobrą opinię tylnym obrońcą Wikingów, kiedy niespodziewanie odszedł z drużyny w maju 2012 roku. Odniósł kilka kontuzji, ale miał 24 lata i opuścił drużynę, w której zarabiał 615 000 dolarów.

Wikingowie radzili sobie bez niego i zapomnieli o Allenie – do ostatniego tygodnia. Pojawił się na Midwest Dairy Association w związku z notatką, jaką zamieścił na swoim blogu. Podaje też kilka ciekawych faktów ze swojego życia na stronie internetowej: „Obecnie jestem pełnoczasowym głosicielem (chrześcijanin, który spędza w służbie kaznodziejskiej około 70 godzin w miesiącu) Świadków Jehowy. Zawsze lubiłem zdrowe jedzenie i ćwiczenia fizyczne. Uwielbiam wędkowanie, czytanie, gotowanie, golfa i fotografię, ale najbardziej lubię czas, który wspólnie z moją żoną, Brittany, spędzamy w służbie kaznodziejskiej.” 

(na zdjęciu: były zawodnik Minnesota Viking Asher Allen  podczas ćwiczeń na zgrupowaniu w Mankato 3 sierpnia 2009 roku (Pioneer Press: Chris Polydoroff)
                   
Umówiłem się ostatnio z Allenem na rozmowę.


Bob Sansevere: Czym się zajmowałeś zanim odszedłeś z futbolu?
 

Allen Asher: Pisałem bloga a gdy grałem w drużynie byłem bardzo zajęty w  Dairy Council, takimi jak wystąpienia publiczne i tego typu sprawy. Kontynuowałem to i pomyślałem o napisaniu bloga na temat mojej pasji do jedzenia i ćwiczeń gimnastycznych. Razem z moją żoną jesteśmy pionierami w Chanhassen.


BS: Czy brakuje ci futbolu?
 

AA: Tak. Trzeba to szczerze przyznać. Brakuje ci tego, co robiłeś przez 16 lat. Z przyjemnością oglądałem rozgrywki tego sezonu. Ale przyglądałem się im z innego punktu widzenia.


BS: Czy trudno ci było zrezygnować z wynagrodzenia w wysokości 615 000 dolarów na rękę za sezon 2012?


AA: Oboje z żoną o tym zdecydowaliśmy. Bóg mówi, że on zapewni nam wszystkie niezbędne rzeczy, jeśli postawimy jego sprawy na pierwszym miejscu w życiu. Bardzo wyraźnie doświadczyliśmy tego na sobie. Byliśmy przekonani, że chcemy zrobić więcej. Gotowość, żeby zrezygnować [z przeszłości] była dla nas najlepsza w tamtym czasie decyzja, jaką mogliśmy podjąć.


BS: Czy odszedłeś ze względu na kontuzje?
 

AA: To był jeden z powodów. Staram się nie mówić o tym dlaczego odszedłem. Miałem 24 lata i wstałem z łóżka jakby trochę inaczej. Pragnęliśmy lepszej jakości życia. Chciałem móc korzystać ze swojego ciała, kiedy jeszcze jestem w stanie zrobić coś więcej. Kiedy grałem [w drużynie] robiłem to z miłości do gry i fanów oraz dla społeczeństwa. Zapragnęliśmy robić coś dla społeczeństwa w inny sposób. Studiujemy z ludźmi Biblię i powodowani naszą miłością do Boga i miłością do bliźnich chcieliśmy znów [coś] dla nich robić.


BS: Jak doszło do tego, że zaangażowałeś się w Midwest Dairy Association?
 

AA: Zawsze rozmawiałem z kucharzem drużyny Wikingów. Dawałem mu różne przepisy. Wiedzieli, że uwielbiam jedzenie. Drużyna kontaktowała się już wtedy z Midwest Dairy Association. Uważali, że to będzie korzystne. Robiłem to przez ostatnie cztery lata. 


BS: Czytając twój życiorys zauwazyłem, że jesteś Świadkiem Jehowy. Czy, kiedy odwiedzasz ludzi rozpoznają cię jako byłego Wikinga? 


AA: Wiesz co? Gdybym chodził w koszulce z numerem 21 na piersi, pewnie tak. Ludzie patrzą na mnie i mówią: „Ty nie możesz grać w futbol. Jesteś za mały.”


BS: Czy wykorzystujesz to, że w przeszłości byłeś futbolistą? 


AA: Nie. Kiedy chodzimy od drzwi do drzwi staramy się naśladować przykład Jezusa Chrystusa. Skupiamy się na [orędziu] Królestwa Bożego i na tym się koncentrujemy.


BS: Czy nadal śledzisz dokonania Wikingów?
 

AA: Jasne, że tak. Nadal utrzymuję kontakt z moimi kolegami z drużyny i trenerem (Leslie) Frazierem. Bardzo szanuję Wikingów. To porządna drużyna.


 BS: Czy definitywnie zamknąłeś rozdział futbolu?
 

AA: Wiesz co? Dla mnie i mojej żony służba kaznodziejska jest teraz karierą. Do futbolu już nie wrócę.
 

źródło: http://www.twincities.com/sports/ci_22584605/former-minnesota-viking-asher-allen-plenty-busy-ministry

0 komentarze:

ŚWIADKOWIE JEHOWY NIE SĄ SEKTĄ

HISTORIA PETERA VELARDE'A - BEZKRWAWA MEDYCYNA NA ŚWIECIE

HISTORIA PETERA VELARDE'A - BEZKRWAWA MEDYCYNA NA ŚWIECIE
W rzeczywistości wiele z tych innowacji [z dziedziny bezkrwawej chirurgii] wywodzi się z badań prowadzonych przez społeczność Świadków Jehowy,” zauważa dr Evans. (czytaj cały artykuł klikając na zdjęcie)